flottig sås och 13 hästar

Efter min visit på Göteborgs Världskulturmuseum så hängde jag med min kompis till stallet. Hon lånar en häst som hon måste ta hand om. Vi eller snarare hon tog in 13 hästar och gjorde en massa saker. När jag skulle ta bussen hem och som bäst stod där i mörkret och regnet så kom inte bussen, eller jo den kom men den var sen.
Gissa vad som hände när jag kom hem? Matbråk, såklart. Jag vill inte äta mer vitt, klibbigt, kaloribombat ris och inte heller vill jag äta någon äcklig fettig och flottig sås. Men nu sitter jag här med minst 2 dl sås och hur mycket rids som helst i magen, dessutom en massa kött. Kött består av muskler, bindväver och fetter, mysigt mysigt. Ucsh ångest, ångest, ångest.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0